GINAF

Egency: de ICT dienstverlener van Midden Nederland voor het MKB

‘ICT is about listening en je stinkende best doen om het tot in de puntjes te regelen’

‘Hoe werkt de klant? Hoe zitten zijn bedrijfsprocessen in elkaar, wat is zijn bedrijfsstrategie en vooral: hoe kan ICT hem hierbij helpen? Dat is de basis waar wij met onze ICT-diensten op willen aansluiten.’ Aan het woord is Haico de Boer oprichter/directeur van Egency. Met een team van beheerders en software ontwikkelaars is zijn bedrijf de ICT-dienstverlener voor het MKB in Midden Nederland. Voor een concurrerend vast bedrag per werknemer per maand. ‘ICT is about listening en je stinkende best doen om het tot in de puntjes te regelen’

Haico de Boer is zelf een MKB’er en kent dus de uitdagingen waar een MKB bedrijf mee te maken heeft. Hij praat dezelfde taal als elke andere MKB-ondernemer die vindt dat ICT gewoon moet doen wat het moet doen. Zijn ondernemerservaring gecombineerd met zijn IT-kennis en zijn team IT-specialisten, zorgen ervoor dat Egency MKB bedrijven in de zakelijke dienstverlening, de maakindustrie en transport uitstekend kan ondersteunen. ‘Wil je goede ICT-diensten kunnen leveren, dan is kennis van de branches waarin je klanten opereren, van levensbelang.’ Deze bedrijfsfilosofie hanteert Haico al sinds 1999, het jaar waarin hij Egency oprichtte.

 

Elke ICT-vraag is anders

‘Een accountantskantoor dat data moet kunnen uitwisselen tussen twintig verschillende accountancy pakketten, die stuk voor stuk met elkaar data moeten kunnen uitwisselen, heeft een andere ICT-vraag dan een bedrijf als GINAF Trucks dat net als veel andere maakindustrie werkt met zware applicaties voor besturingssystemen van machines. Soms heeft een bedrijf een vraag die het beste opgelost kan worden met een stukje nieuwe software. Zo ontwikkelden we samen met een transportbedrijf een nieuwe planningsapplicatie. Met de zelf ontworpen applicatie is het transportbedrijf in staat veel sneller dan concurrenten in te spelen op de wensen van klanten. En daar scoren ze nu enorm mee.’

 

‘Wil je goede ICT-diensten kunnen leveren, dan is kennis van de branches waarin je klanten opereren, van levensbelang.’

 

 

Waarom GINAF Trucks Nederland B.V. al 7 jaar kiest voor Egency GINAF Trucks in Veenendaal ontwikkelt en bouwt trucks op maat voor internationale opdrachtgevers.

Sinds 2012 maakt het bedrijf een enorme groei door; van 35 naar 85 werknemers in vier jaar tijd.

 

‘ERP ter ondersteuning van onze groeistrategie’

André Molengraaf, Chief Officer Operations: ‘Onze kerncompetentie is trucks bouwen. Dan zoek je een passende oplossing voor randzaken, zoals ICT, VoIP enzovoort, met als achterliggende gedachte dat je daar vooral geen last van wil hebben. Zeven jaar geleden kwamen we zo bij Egency terecht. Voor ondersteuning van de groeistrategie besloten we in 2012 over te gaan op Enterprise Resource Planning (ERP). Dan ga je eens om je heen kijken. We hebben toen besloten bij Egency te blijven en gezamenlijk met een derde partij het ERP te ontwikkelen. Nu zijn al onze bedrijfsprocessen, van offerte tot aflevering van de truck en after sales, aan het ERP gekoppeld. Dat houdt wel in dat als het systeem uitvalt, onze monteurs nog een paar uur door kunnen, maar dan houdt het op.’

 

‘Gezond spanningsveld waar je met elkaar in zit’

GINAF Trucks vertrouwt het beheer van het ERP inclusief de back ups en updates, alle andere ICT en telefonie volledig aan Egency toe voor een vast tarief per medewerker per maand. Overal ter wereld waar internet is, kunnen de GINAF-medewerkers op elk moment van de dag werken. ‘Als er bij ons brand zou uitbreken, kunnen we dankzij de back-ups in Ede en Veenendaal gewoon door. Natuurlijk hebben we ook wel eens een meningsverschil. Egency is kritisch naar ons om te zorgen dat alle ICT naar wens blijft functioneren en wij hebben soms zoiets van: “Het gaat toch goed, waarom aanpassen?” Dat is het gezonde spanningsveld waar je als partners met elkaar in zit.

Vanaf 5 tot 300 werkplekken in MiddenNederland Egency biedt ICT-beheer, zowel in de Cloud, Remote als op locatie, maatwerk applicatieontwikkeling en VoIP telefonie voor bedrijven met vijf tot driehonderd werkplekken in Midden-Nederland. De regio is een belangrijke focus omdat Egency binnen een half uur bij de klant wil kunnen zijn. ‘Als een ondernemer zijn ICT uitbesteedt, wil hij bij een probleem direct geholpen worden. Dat doen we zo snel mogelijk via onze helpdesk op werkdagen tussen ‘s ochtends 8 en ’s avonds 6 uur, maar ook op locatie. Een uitspraak als “We bellen u binnen twee dagen terug zoals we dat in onze overeenkomst hebben afgesproken”, is er bij ons niet bij.’ Samen met de ondernemer Egency heeft in de afgelopen 17 jaar veel kennis opgebouwd omdat het bij veel bedrijven in de keuken heeft mogen kijken. Daarnaast volgen de ICT-professionals van Egency de razendsnelle ontwikkelingen op hun vakgebied op de voet en analyseren voortdurend wat voor welke klant het meest geschikt is. ‘Nieuwe snufjes mogen dan wel leuk en uitdagend zijn, de hamvraag blijft: passen ze bij de bedrijfsprocessen van onze klanten? Mocht een klant bijvoorbeeld denken dat een Cloud-oplossing voor zijn onderneming het goedkoopste is, dan kan hij deze oplossing gewoon kosteloos twee maanden uitproberen. Wij denken mee en willen echt samen met de MKB-ondernemer zijn ICT-omgeving goed en betaalbaar inrichten. Het gaat er uiteindelijk om dat de klant goed kan werken.’